دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1400 - 16:14

 ناتو نیروی‌های بیشتری به جناح شرقی اعزام خواهد کرد

ناتو با  بی‌دلیل دانستن حمله روسیه به اوکراین تأکید کرد که نیروهای بیشتری را به جناح شرقی اعزام خواهد کرد.
کد خبر : 643754
ناتو



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از رویترز، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از اعزام نیروهای بیشتر به جناح شرقی این ائتلاف نظامی با هدف جلوگیری از پیشروی احتمالی روسیه خبر داد.


ناتو طی بیانیه‌ای رسمی گفت: «حمله بی‌دلیل روسیه به اوکراین را محکوم می‌کنیم و از روسیه می‌خواهیم که فوراً به اقدام نظامی پایان دهد».


در این بیانیه آمده است: «ما حمله وحشتناک و غیرقابل‌توجیه روسیه به اوکراین و مشارکت بلاروس در آن را به‌شدت محکوم می‌کنیم».


ناتو توضیح داد: «اقدامات روسیه امنیت اروپا را تهدید می‌کند و پیامدهای استراتژیک خواهد داشت و ما به اقدامات لازم برای محافظت از متحدان خود ادامه خواهیم داد».


در ادامه این بیانیه تأکید شده است: «ما نیروهای دفاعی و نیروی دریایی اضافی را به جناح شرقی ائتلاف اعزام خواهیم کرد و سطح آمادگی نیروهای خود را برای پاسخگویی در مواقع اضطراری افزایش خواهیم داد».


«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز برگزاری نشست مجازی سران کشورهای متحد در مورد وضعیت اوکراین و اقدامات بعدی این ائتلاف در تاریخ ۲۵ فوریه را تائید کرد.


به نوشته وبگاه «ریانووستی»، استولتنبرگ با بیان اینکه در این اجلاس اقداماتی برای محافظت از متحدان اروپایی موردبحث قرار خواهد گرفت، توضیح داد: «ما هنوز پاسخی نداریم، اما بعد ازآنچه امروز اتفاق افتاد، اروپا متفاوت خواهد بود».


انتهای پیام/۴۱۵۵/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته